اردوغان و اسلام

 مقدمه؛ از زمانی که حزب عدالت و توسعه که خود را اسلام گرا می نامند با غلبه بر لائیک های حاکم، قدرت را در کشور ترکیه قبضه کرده اند. قدرتی که با شعار اسلام و با تکیه بر باورهای مردمان ساکن در این کشور فراهم شده، با مرور زمان و پی گیری سیاست های سئوال برانگیزی که با اسلام فاصله گرفته و هم اکنون تبدیل به بلای جان مسلمین شده است، بجای کسب منافع امت اسلامی، تبدیل به آلت دستی شده تا منافع قدرتهای فرامنطقه ای را تأمین کند، این نوشتار به اختصار به اسلام اردوغانی معترضانه پرداخته است.

نظام حاکم بر کشور ترکیه که شیوۀ حاکمیتی خود را سکولار اعلام کرده و ادعا می کند که در صورت دخالت دادن دین و مذهب در سیاست باعث قداست زدایی از دین می شود، چند سالی است که فرصت پیدا کرده است تا با نام مقدس دین و مذهب سیاست های توسعه طلبانه خود را در منطقه پی گیری می کند!

بایستی به مردمان مسلمان منطقه توضیح دهد که بر مبنای کدام اسلام، جوانان مسلمین را در سوریه و عراق علیه برادران دینی خود تحریک و وادار به برادرکشی می کند و در راستای سیاست های صهیونیستی دم از حقوق بشر می زند؟

بایستی به اسلام و مسلمانان توضیح دهد که این همه سازماندهی و توان بالای مسلمین را چرا علیه کفارِ حاکم بر قبله اول مسلمین هدایت نمی کند و برعکس دست دوستی با قاتلین کودکان مسلمان و غاصبین قدس شریف می دهد و در مسابقه با وهابیون حاکم بر عربستان تلاش می کند تا امنیت صهیونیستهای اشغالگر تأمین شود؟

اردوغان و حزب عدالت و توسعه بایستی به مسلمین و اسلام توضیح دهد که شعار اسلامگرایی خود را بر مبنای چه شاخه ای از مذهب اهل سنت انتخاب کرده اند و یا مثل ابن تیمیه اسلام جدیدی آورده اند؟

همه شاهد هستیم و تاریخ ثبت خواهد کرد که سردمداران حاکم بر ترکیه چگونه با نام اسلام داعشی ها را برای کشتن برادرانِ کُرد مسلمان روانه کوبانی کرد و برادر کُشی بیسابقه ای راه انداخت! آیندگان خواهند پرسید که در  اسلام اردوغانی چگونه برادرکُشی مباح بوده است؟

همه ما شاهد بودیم که در این مدت، بخشی از سران کُردی در اقلیم کردی عراق نیز فریب سیاست های اردوغان را خوردند و به کمکش رفتند! دست در دست اردوغان در دیاربکر گذاشتند و بر سر منافع مردمان کُرد معامله کردند؟ تاریخشان را از یاد بردند که کُرد و ایرانی جدایی ناپذیرند؟ طولی نکشید که سربازان داعشیِ اردوغان برای اشغال اربیل و برچیدن دولت کُردی روانه شدند؟ و اردوغان حاضر به شنیدن پیغام کمک بارزانی نشد! و این ایرانیان بودند که بی هیچ چشمداشتی از هم نژادی های و هم خونی های خود دفاع کردند. متأسفانه هنوز هم تعدای از خواب غفلت بیدار نشده اند و چشم به وعده های اردوغان دوخته اند.

بایستی همه ما، همانطوری که در طول تاریخ انقلاب اسلامی متحد بودیم و هستیم، با آگاهی مان و با آگاه کردن سایر مردمان کُرد  که در مناطق (عراق – سوریه)  زندگی می کنند، بگوییم که نبایستی اجازه داده شود یکبار دیگر مردمان کُرد قربانی سیاست های منطقه ای قدرتهای فرامنطقه ای شوند.

امروزه جنگ بین شیعه و سنّی نیست که اردوغان تعدادی را با ترفند رسانه فریب داده و علیه ایران شعار می دهند، یادش رفته و یا خدعه جدیدی را امتحان می کند که برای ایران و ایرانی و انقلابیون ایران بین شیعه و سنی فرقی نیست، همانطوری که در لبنان و سوریه، عراق و فلسطین نشان داده شده. آنچه برای ایران مهم است تفاوت گذاشتن بین «اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی(ص)» است که، امام خمینی(ره) منادی آن است.

علما و نخبگان و بزرگان مسلمین که بخش آگاه و وظیفه مند در رونق بخشی به اسلام  هستند، بر خودشان فرض دارند تا از به نتیجه رسیدن اسلام اردوغانی و اسلام تحریف شده حاکم بر حجاز جلوگیری نمایند.

                                                ۲۹ آذر۱۳۹۴ – ذوالفقار صادقی

About ذوالفقار صادقی

Check Also

پرسش و پاسخ سیاسی (۵) رزمندگی در گردونه سیاست ورزی:

رزمندگی واژه ‌ای است که به زندگی جمعی در جغرافیای ایران در دهۀ شصت انسجام و به سلایق مختلف وحدت مثال زدنی بخشید و حال با احساس اینکه این واژه مفهوم ساز با خطر مواجه شده به شکل طبیعی مدعیان آن را وادار به واکنش می‌کند بدون آن که از خود سؤال کنند چه اتفاقی باعث چنین برداشتی شده است، با این ذهنیت در فضای مجازی وارد گود سیاست و سیاست ورزی شده‌اند بی‌توجه به این مهم که دفاع از آرمان‌ها بدون گذر از متن واقعیات جاری مردم را به خاک مذلت در سبک زندگی می‌نشاند. این بخش از مجادله نمودی از چنین فضایی می‌تواند باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *