راز یک هک(حذف)!؟

بسم الله الرحمن الرحیم

راز یک هک(حذف)!؟

     از سال ها پیش، مقالات، نوشته ها و متون سخنرانی خودم را در وبلاگ شخصی ام (مقالات بی سرانجام) منتشر می کردم و هنوز هم در فعال نگه داشتن آن سعی می کنم. لیکن، از ابتدای سال ۱۳۹۴ه.ش، به دلایلی تصمیم گرفتم قلم را بر زمین بگذارم و گذاشتم! این که اشتباه بوده، تصمیم غلطی بوده یا برعکس، بحث دیگری است.

۷۳۹۳۴۹۷۸۰۰_۱۲۹۴۴۰۴۳۴۳

در ۲۸ شهریور۱۳۹۴ه.ش، مطالب غیرمترقبه ای از مسئولی که دوستی مان زبانزد است، خطاب به خودم شنیدم. بر اشتباهم پی بردم و مصمم تر از گذشته دست به قلم بردم برای نوشتن . و وب سایتِ «مجموعه مقالات تحلیلی نگاهِ نو» www.sadeghi-tahlil.ir را راه اندازی کردم، یعنی، حدود اوایل مهرماه به جِد در فضای مجازی فعال شدم و حدود چهار ماه بعد، اوایل دی ماه متوجه شدم وب سایت مذکور توسط منبع ناشناسی حذف و یا به اصطلاح هک شده!؟

وب سایتی که در کمتر از چهار ماه تعداد هیجده هزار بازدید کننده داشت، توسط چه کسی یا چه سازمانی مورد هدف قرار می گیرد؟ سئوال برانگیز است؟ چه مطالب و نظراتی باعث چنین برخوردی شده قابل تأمل است! آنچه مسلم است هیچ هکری اقدام به چنین کاری نمی کند، چون منافع کسی را به خطر نمی اندازد و یا هیچ نفعی از چنین اقدامی عاید هکر نمی شود!؟

نویسنده کسی است که بیشتر از هر کتاب و معلم و بحث، از منتقدین و نقد مطلب یاد گرفته ام، کسی یا جریانی اگر حرفی یا سئوالی داشتند و دارند برای اصلاح نظراتم، بهتر بود و هست از راه خودش به نویسنده کمک کنند. با تذکر و با راهنمایی طبق آنچه سنت پسندیده اسلامی و تجربه موفق بشری است موجب خدمت شادابتر و محکمتر این قلم به کشورمان باشند و در ثواب آن شریک شوند.

من از مولایم، امام علی(ع) آموختم و باور دارم که فرموده اند؛ «هر کس به من کلمه ای آموخت، مرا بنده خود ساخت» جمله ای که در پیشرفت، توسعه و سعادت دنیا و آخرت بشری چون نگینی درخشیده و خواهد درخشید.

این که وب سایت من مورد هجمه قرار گرفت و از فضای مجازی حذف شد، به طور طبیعی آزرده شدم، هم نسبت به آنهایی که با بازدیدشان و در استفاده از مطالب، انگیزشی فراموش نشدنی بر این هموطن ارزانی داشتند، و هم نسبت به جریانی و فکری که دست به این کار زد، مطلبی بهتر از جملات مرحوم شریعتی در تناسب با اقدام فوق پیدا نکردم؛ «انسان به میزانی که می اندیشد، انسان است؛ به میزانی که می آفریند، انسان است.» نه فکر و جریان و شخصی که با اندیشه و اندیشیدن برخورد سلبی دارد.

وب سایت مجدداً از اواخر اسفند و با زحمات فراوان راه اندازی شد تا در ادای دین خود نسبت به کشورم که بر عظمتش، مذهبم که بر حقانیتش باور دارم، به شهیدانی که بی ادعا همّت خود را به نظاره گذاشتند و به امام عظیم الشّأن این انقلاب، گامی شادابتر از گذشته برخواهم داشت.

 ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ ذوالفقار صادقی

 

  • برای مطالعه کامل دکتر شریعتی به کتاب «بازشناسی هویت ایرانی اسلامی» مراجعه شود.

About ذوالفقار صادقی

Check Also

پرسش و پاسخ سیاسی (۵) رزمندگی در گردونه سیاست ورزی:

رزمندگی واژه ‌ای است که به زندگی جمعی در جغرافیای ایران در دهۀ شصت انسجام و به سلایق مختلف وحدت مثال زدنی بخشید و حال با احساس اینکه این واژه مفهوم ساز با خطر مواجه شده به شکل طبیعی مدعیان آن را وادار به واکنش می‌کند بدون آن که از خود سؤال کنند چه اتفاقی باعث چنین برداشتی شده است، با این ذهنیت در فضای مجازی وارد گود سیاست و سیاست ورزی شده‌اند بی‌توجه به این مهم که دفاع از آرمان‌ها بدون گذر از متن واقعیات جاری مردم را به خاک مذلت در سبک زندگی می‌نشاند. این بخش از مجادله نمودی از چنین فضایی می‌تواند باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *