انتفاضه و ماهیت صهیونیسم (۴)

بسم الله الرحمن الرحیم

انتفاضه و ماهیت صهیونیسم (۴)

 

الفاظ و اصطلاحات گوناکون دیپلماتیک بین سیاستمداران ، ارائه ایده های الوان و پیچیده نسخه های بظاهر شفابخش استعواری نوین در جهت کنترل افکار و جریانات چنان به زبان کارشناسان تبلیغاتی و رسانه ای به خورد مردم کوچه و بازار و بخصوص جوانان و آینده سازان کشوری داده می شود که گویی هیچ حقیقتی و ارائه هیچ و ارائه هیچ تحلیلی کارساز نبوده و نیست . ذهنیتهای مشوش و دلها چنان لرزان می شوند که خواست صحنه گردانان بوسیله خواص و عوام در مقابله حقایق با بانگ نسبی گرایی و … به حاشیه رانده می شود ، و اینجاست که هیچ راهی جز دست یازیدن به دامن تاریخ و نشستن بر پای درس این استاد فرزانه نمی ماند ، به همین خاطر بایست برای شناسایی و شناساندن ماهیت صهیونیسم به تاریخ مراجعه کرد .

تئودور هرتصل – پایه گذار صهیونیسم – در تدوین و تکمیل تئوری خود برای آنکه اهمیت مسئله را به طرفهای مورد مشورت خود گوشزد کند به صراحت نقاب از چهره واقعی خود برمی دارد و هدف خود را اعلام و استمداد می طلبد ، وی در مکاتبه بایکی از همفکرانش بنام” ردس” می نویسد:

خواهشمند است برای من متنی بفرستید حاکی از این که برنامه مرا بررسی کرده اید و آن را تایید می نمایید . آقای ردس ،‌ از خود خواهید پرسید که چرا به شما روی می آورم ، علتش این است که برنامه من یک برنامه استعماری است . [۲] از زمانیکه این برنامه از تئوری به عمل درمی آید و سرزمین مقدس فلسطین به اشغال درمی آید همین برنامه در شکلهای گوناگون عملی شده است ، دیروز با چکمه پوشان سرنیزه بدست فلسطینی را از خانه و کاشانه خود آواره و قتل عام می کردند در حالی که صدای محکومیت حقوق بشرشان همه را مبهوت کرده و می کند و درکنار آن با سیاست چماق و هویج در پشت میزهای مذاکره برتسلط می آفزودند و اکنون که نقاب از چهره تزویر صهیونیستها برافتاده با تزجدید خاورمیانه نوین در کنار ” نظم نوین جهانی ” قصد خاموش کردن آتشی را که حاصل سیاستها و افزون طلبیهای خودشان است در پشت میزهای مذاکره با دیپلماتهای کارکشته دارند ، غافل از آنکه خیزش عمومی جهانیان فراتر از آن است که بشود با اینگونه ترفندها مهار کرد .

چرا که امروز زمانی است که ملتها چراغ راه روشنفکرانشان(هستند) … امروز روز حرکت ملتهااست [۳] وامروز روزامتحان وآزمایش تک تک مسلمانان به مال و جان و فکر وقلم وعمل است تا نقاب از چهره تزویروریاونژادپرستی بیفتد وجهانیان درآغاز هزاره سوم درگفتکوی تمدنی متوجه غده چرکین وسرطانی بشوند . انشاء ا…

 والسلام

ذوالفقار صادقی

۱/۱۱/۱۳۷۹

 

[۲] – روژه گارودی ، تاریخ یک ارتداد – ترجمه : مجید شریف ص ۲۳

[۳] – سخنرانی امام(ره) به تاریخ ۲۱/۶/۱۳۵۹

About ذوالفقار صادقی

Check Also

پرسش و پاسخ سیاسی (۵) رزمندگی در گردونه سیاست ورزی:

رزمندگی واژه ‌ای است که به زندگی جمعی در جغرافیای ایران در دهۀ شصت انسجام و به سلایق مختلف وحدت مثال زدنی بخشید و حال با احساس اینکه این واژه مفهوم ساز با خطر مواجه شده به شکل طبیعی مدعیان آن را وادار به واکنش می‌کند بدون آن که از خود سؤال کنند چه اتفاقی باعث چنین برداشتی شده است، با این ذهنیت در فضای مجازی وارد گود سیاست و سیاست ورزی شده‌اند بی‌توجه به این مهم که دفاع از آرمان‌ها بدون گذر از متن واقعیات جاری مردم را به خاک مذلت در سبک زندگی می‌نشاند. این بخش از مجادله نمودی از چنین فضایی می‌تواند باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *