یدا… _ بسیجی که می شناختم

بسم الله الرحمن الرحیم 

بسیجی که می شناختم

 

         با کمال تأسف از فوت ناگهانی بسیجی پرشور ، برادر یدا… عبدالله زاده مطلع و متأسف شدم ، این مختصر در یاد و خاطر وی به نظر مردم فهیم ماکو می رسد ، باشد که گوشه ای از شخصیت خستگی ناپذیر عزیز راحل نمایان شود .

۱-  سال ۱۳۷۳ وقتی سازماندهی و بکارگیری نیروهای بسیجی در امر مقدّس فریضه امر به معروف و نهی از منکر ابلاغ شد ، با چهره ای بشّاش ، سری پرشور ، جسمی خستگی ناپذیر و دلی سوزان از عشق به خدمت در جامعه اسلامی و با کسوت بسیجی به نام یدا… آشنا شدم ، برایم سؤال بود که یک نفر چرا چنین ؟! این همه خصوصیّت تا جایی که جسم وی از روح نا آرام و بزرگش در رنج است . وقتی با پدر بزرگوارش و در خانواده ای که یدا… در آن پرورش یافته بود آشنا شدم ، نتیجه این بود که یدا… در خانواده ای بزرگ شده که درد دین داشته و در دامن متدین و غلام اهل بیت بزرگ شده و شده یدالله .

۲-  بی هیچ تعارفی ، موفقیت ستاد امر به معروف و اقدامات مؤثّر بسیجیان ماکو که در سطح کشور مطرح بود ، با حضور و مشاورت یدا… و سایر بسیجیان گرداننده امورات ستاد بود و یدا… در این میان شاخص تر می نمود ، و بی هیچ تعارفی موفقّیت و تأثیر گذاری یدا… در صداقت و بی ادّعایی وی بود .

۳- یدا… خط قرمزهای بسیج را خوب می شناخت و در حراست از اعتقاداتِ مذهبی صادق بود ، تا جایی که بی هیچ واهمه ای در دفاع از ارزشها و حدود الهی بی باک و بی ملاحظه بود . مصلحت اندیشی و حفظ آبروی شخصی اش را فدای راهی می کرد که به آن ایمان داشت و همین برای عده ای ثقیل و غیرقابل هضم بود .

۴- یدا… در پی گیری مأموریتی که به عهده می گرفت ، حاشیه ای نداشت ، با اطمینان و با جسارت و بدون هیچ سؤالی به انجام می رسانید ، برایش مهم نبود در مقابل چه کسانی می ایستد ، مهم مأموریتی بود که بایستی به نحو احسن انجام می داد ، در مدتی که در خدمتش بودم تردید و ناامیدی در قاموس فکری این عزیزِ بسیجی معنی خاصی نداشت ، گاهی اتفاق می افتاد که از حضورش انرژی می گرفتم ، یدا… به تنهایی تفسیر بسیج بود .

۵- یدا… از خیل شهیدان بازمانده بود و در جهاد اکبر بی ملاحظه و این موضوع بر جسم وی سنگینی می کرد ، جسمی که تاب و توانِ روحِ‌پرشور و بسیجی یدا… را نیاورد و از نفس باز ایستاد ، روحش شاد ، قرین رحمت الهی و با شهیدان محشورش باد .  انشاء ا …

 والسلام

 تیر ماه سال ۱۳۸۷ –  ذوالفقار صادقی

About ذوالفقار صادقی

Check Also

پرسش و پاسخ سیاسی (۵) رزمندگی در گردونه سیاست ورزی:

رزمندگی واژه ‌ای است که به زندگی جمعی در جغرافیای ایران در دهۀ شصت انسجام و به سلایق مختلف وحدت مثال زدنی بخشید و حال با احساس اینکه این واژه مفهوم ساز با خطر مواجه شده به شکل طبیعی مدعیان آن را وادار به واکنش می‌کند بدون آن که از خود سؤال کنند چه اتفاقی باعث چنین برداشتی شده است، با این ذهنیت در فضای مجازی وارد گود سیاست و سیاست ورزی شده‌اند بی‌توجه به این مهم که دفاع از آرمان‌ها بدون گذر از متن واقعیات جاری مردم را به خاک مذلت در سبک زندگی می‌نشاند. این بخش از مجادله نمودی از چنین فضایی می‌تواند باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *