بصیرت (۳ ) – بسیج

بسم الله الرحمن الرحیم

بصیرت (۳ ) بسیج

         سالها پیش برای تشکر از تعمیرکاری ، از عنوانِ « اُستاد » استفاده کردم ، گفت که به وی توهین کرده ام ، گفت که از کلمۀ « اُستاد » برای شغلهای پَست و بی ارزش استفاده کنید ، زمان عوض شده ، چرا از عناوین روز ، مدرن استفاده نمی کنید و دوست دارید عقب مانده و جهان سوّمی باقی بمانید !؟ پرسیدم ، عناوینی که این همه برایت مقدس و بروز و مُدرن و نشان فرهنگ و پیشرفت شده اند کدامند که عنوان « اُستاد » را نشان بی فرهنگی می دانید ؟ گفت ؛ تکنیسین ، مهندس ؟!

         انگار هجمه های فرهنگی در فرهنگ سازی ما تأثیر گذاشته اند که بایستی همه چیز را از عینک غربی و بیگانه ببینیم ، مثل عنوان « اُستاد » ؟.

         به فردی که از فرط دوندگی برای خدمت ، مثل یک دهاتیِ زارع ، لحظاتی را برای استراحت به خواب رفته است را ، نشان خواب آلودگی انسانیّت  بدانیم ؟ حضور بی سابقه در پای صندوقهای رأی ( چهل میلیونی ) را نمود عینی و نتیجه استبداد بدانیم و کشور را در آتش به نمایش بگذاریم و مقام ولایت را دعوت به گفتگو با حقیقت و مصلحت بکنیم ؟ ساختار شکنی را لباس و با پُتک « کاوۀ آهنگر » بدست برای نجات کشور به نمایش بگذاریم و درنهایت ، تابلویی را به نمایش بگذاریم که در آن نوشته شده ؛ « میزان خشم ملّت است » !؟ و برای اینکه این خشم بتواند همۀ ساختارهای ملّی و دینی که سی سال است برای تحقق و عمق بخشی آن هزینه های سنگین پرداخته شده را زیرورو کند ، توهّمات و خوابهای آشفتۀ غربی – صهیونی را تعبیر کند ! بوسیلۀ صدای هزین « اُستاد »ی ؟ خطاب به بسیجی می گویند ؛ « سلاحت را زمین بگذار بسیجی » !؟.

         عنوان « اُستاد » در فرهنگ و باورهای این مرز و بوم مقدّس است و از بار معنایی فراتر از عناوین وارداتی دارد و این باور ماست ، اُستاد شجریان ؛ وقتی این عنوان را یدک می کشی بایستی توجه داشته باشی ، علاوه از تمرین پیچش صدا به غور در گذشتۀ و تعمق در سرنوشت آیندۀ این ملّت نیز توجّه داشته باشی و این انتظار بحقّی است ؟. زخمی که این ملّت از جریان مشروطیّت به به یادگار دارد نمونۀ بی همتایی است ، همفکری و هم آوایی استعمارِ خسته و جوان در خالی کردن نهضت مشروطیت از پشتوانه مذهبی و حذف نمادهای ملّی در نبودِ قدرت دفاعیِ که از بطن مردم برخیزد صورت گرفت ؟.

         بسیج در زمانی شکل گرفت که این ملّت زنجیرهای استبداد داخلی و سلطۀ خارجی را پاره کردند و بسیج در زمانی امتحانش را پس داد که ائتلاف جبهۀ داخلی با استکبار جهانی در صدد بازگرداندن سلطۀ سیاسی و نظامی بودند و با حضور بسیج بوده و هست که دشمنان این آب و خاکِ مقدس اُمید خود را در قدم زدن در خیابانهای تهران از دست دادند و رو آوردند به جریان سازی فتنه با جابجایی واژه ها و مفاهیم و رنگ و لعاب دادن به تئوریهای کهنه و با سوء استفاده از نماد رنگی این ملّت ؟ « شجریانِ »عزیز که ارادتِ ما بخاطر عنوانی بوده و هست که بنام این ملّت یدک می کشید ، انتظار داریم سپاسگذار و قدردان عنوان خود باشی .

         داستانِ انتخابات دهم ریاست جمهوری و جریانات بعد از آن زخمی است که التیام آن به این زودی میسّر نیست ، چون دشمن در آن وارد شده و درسازماندهی آن سرمایه گذاری کرده است ، آسیبی که به انسجام و وحدت ما وارد شد ، اُمیدهای جدیدی برای مستکبرین ایجاد کرد ، اُستاد عزیر ؛ از بسیجی می خواهی سلاحش را در مقابل چه کسانی زمین بگذارد ؟ در مقابل « منافقین »ی که دستشان به خون پاک احاد این ملت آغشته است و نوکری خود را برای صدام و امریکا ثابت کرده اند و به هیچ قیمتی حاضر به کوتاه آمدن از نوکری اجانب نیستند ؟، یا در مقابل « انجمن پادشاهی»  و سازمانهای جاسوسی و امثال « عبدالمالک ریگی »!؟ اگر اینطور باشد که با امریکاییها و اسرائیلیها و … همآوا و بدتر اینکه بلندگوی تبلیغی دشمنان این ملّت شده ای ؟.

         اُستاد عزیز ؛ یکی از خیانتهای آشکار جدا دانستن و تلاش برای جدایی بسیج و بسیجی از متن ملّت بزرگ ایران است ، بسیج و بسیجی در پیوند با این ملت و باورهای مذهبی و ملّی آن مقدس بوده و خواهد بود و از همۀ اقشار این ملت در آن سهیم و حضور دارند ، بسیجی در مصاف با بلوکهای قدرتِ غربی و شرقی و نوکران داخلی و در بدترین شرایط سلاحش را زمین نگذاشت تا عزّت ملّت خود را حفظ نماید ، این روزها هوشیارتر نیز شده و با نواهای هرچند دلنشین شما در مقابل شیوه های جدید جنگ سایبری و پروپاگاندی استکبار و فتنه گریهای داخلی سلاح غیرت خود را برزمین نخواهد گذاشت ، چون از بطن و متن این ملت برخاسته است ، در افکار خود و بخاطر سرفرازی این ملّت بزرگ تجدید نظر بفرمایید .

والسلام

  ۵/۱/۱۳۸۹ –  ذوالفقار صادقی

About ذوالفقار صادقی

Check Also

پرسش و پاسخ سیاسی (۵) رزمندگی در گردونه سیاست ورزی:

رزمندگی واژه ‌ای است که به زندگی جمعی در جغرافیای ایران در دهۀ شصت انسجام و به سلایق مختلف وحدت مثال زدنی بخشید و حال با احساس اینکه این واژه مفهوم ساز با خطر مواجه شده به شکل طبیعی مدعیان آن را وادار به واکنش می‌کند بدون آن که از خود سؤال کنند چه اتفاقی باعث چنین برداشتی شده است، با این ذهنیت در فضای مجازی وارد گود سیاست و سیاست ورزی شده‌اند بی‌توجه به این مهم که دفاع از آرمان‌ها بدون گذر از متن واقعیات جاری مردم را به خاک مذلت در سبک زندگی می‌نشاند. این بخش از مجادله نمودی از چنین فضایی می‌تواند باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *