قرآن سوزی یا خودسوزی

بسم الله الرحمن الرحیم

قرآن سوزی یا خودسوزی

         مدتی یک فرد به ظاهر مذهبی از پیروان حضرت مسیح(ع) اعلام کرده بود تصمیم دارد در سالگرد ۱۱سپتامبر اقدام به قرآن سوزی کند ، رئیس جمهور سیه چردۀ آمریکایی در سخنان خود مطالب تأمّل برانگیزی در پنتاگون(وزارت جنگ آمریکا) مطرح کرد که نشان از بازی و عصبانیّتِ سوزناک دشمنان قرآن دارد : « ما با مسلمانان مشکلی نداریم ، القاعده تفسیر افراطی از اسلام دارد . این اقدام (قرآن سوزی آقای کشیش) جان سربازان ما را در افغانستان به خطر می اندازد » با توجه به سخنان اوباما می توان به چند مطلب اساسی توجه کرد ؛

۱-   صهیونیسم بین الملل برای کوبیدن مسلمانان در یک تدبیر استراتژیک که در ادامه بازی های جنگ سرد نیز می توان از آن یاد کرد ، در صحنۀ افغانستان القاعده را با همکاری های منطقه ای تربیت کرد و بعد از خروج ارتش شوروی که نوعی نبرد بین اسلام و کفر نیز به حساب می آمد بر افغانستان مسلّط کرد و نماد اصلی و سرباز واقعی (احمد شاه مسعود) در این سرزمین را به شهادت رسانید و یکّه تاز میدان شد . ولی حاکمیّت بن لادن – ملّاعمر در جغرافیای افغانستان که نمی توانست به تنهایی معرّف اسلام باشد . بلکه ، در معادلات سیاسی می توانست به میانه روی گرایش پیدا کند و به همین دلیل القاعده بعنوان نماد اسلام مبارز وارد بازی جهانی و به ظاهر علیه کفر شد و در همین برنامه بود که ۱۱ سپتامبر خلق گردید و به نام القاعده که می بایستی اسلام را در قالب تروریسم معرفی کند وارد صحنۀ بازی کردند . القاعده ای که توان خلق ۱۱ سپتامبر را نداشت ولی با قدرت رسانه ای مجرم اصلی تلقی شد ، آیا تاریخ مصرف القاعده نیز مثل صدام به آخر رسیده است ؟

۲-   کشور مسلمان عراق به بهانۀ مبارزه با سلاحهای کشتار جمعی اشغال شد ، طرحهای تفرقه افکنانۀ قومی تا عملیاتهای کور تروریستی طراحی شده با دخالت مؤثر مردان دین بخصوص آیت الله سیستانی و آیت الله حکیم خنثی می شد که شهادت آیت الله حکیم انتقامی از این دست بود . شیرازه ای که این کشور را در مقابل این همه توطئه نگه داشته ، بن مایه های دینی است و مابقی در حاشیه قرار دارد.

۳-   مرکز فتنۀ غرب و مدیریت صهیونیستی جریانات در جنگ ۳۳ روزه بدست فرزندان ابوذر غفاری درجنوب لبنان شکسته شد و ادامه و از ثمرات آن ، جنگ ۲۲ روزه و محاصرۀ طولانی غزّه سرشکستگی مهمتری را به بار آورد و در نوع خود زمینۀ خیزشی بزرگتر و شکننده تر را نوید می دهد و حال ، نه حزب الله ، بَل سران حکومتی لبنان زبان به تهدید گشوده اند که در صورت خطای اسرائیل جنگ به عمق سرزمین های اشغالی کشیده خواهد شد !

۴-   انقلاب رنگی که در ایران ناکام ماند ، یعنی مرکز جوشش انگیزه و انرژی از نوع و شیوۀ حسینی (ع) در ورای مذاهب مختلف اسلامی با هیبت تمام  نورافشانی و روشنی می بخشد ، حال نوبت خیزش در جناح جنوبی ناتو ، یعنی ترکیه فرا رسیده که زنجیرهای صهیونی را با متانت می شکند . امروز قانون اساسی اصلاح می شود و فردا که معلوم هست یا … ؟

۵-   طبیعی است که تدابیر سیاسی – نظامی صهیونی بی نتیجه بوده است که با اقدام (قرآن سوزی) قصد دارند به شیوۀ جنگهای صلیبی پیاده نظام خود یعنی عنصر مردمی را وارد کار کنند تا بلکه بر قدس تسلّطی ابدی یابند .

نتیجه :

         صهیونستهای مسیحی و یهودی ، غربی ها ، ناتو ، آمریکایی ها و …  این همه شکست دامنه دار را از کی و از چی می دانند ؟ غیر از این است که قرآن زنده است و نقش آفرینی می کند . کجای این عالم شنیده اید که کسی بر مرده فحّاشی کند ! کجا دیده شده از جمادات و نباتات و مردگانِ زنده نما (میّتُ الاحیاء) انتقام گرفته شود ؟ سوزاندن ورقهایی که در آن آیات قرآن نوشته شده ، سوزاندن قرآن نیست ؟ نشان دادن عمق شکست و کینه ای است که از این طریق متحمّل شده و می شوند و قادر به جبران آن نیستند ، است . درست گفته اند که :

نقش قرآن تا در این عالم نشست     نقشه های پاپ و کاهن را شکست

در تمسّک به همان عنصر تحلیلی که غرب بر اساس آن به قرآن سوزی روی آورده ، می توان نتیجۀ سیاسی و ظاهری آن را این گونه دید که ، این اقدام شرم آور به اتّحاد مسلمین و نزدیکی قلوب و باعث افزودن بر آگاهی و قدرت مسلمانان خواهد شد ، یعنی قرآن به تألیف قلوب پرداخته است که ، در یک رویارویی «هم دلی از هم زبانی بهتر است » و در تفسیر متافیزیکی بایستی به قرآن تمسّک شود و از آن حیّی لایموت و از آن آیات نورانی پرسیده شود که در ورای بازی های سیاسی چه تدبیری اندیشیده است. سردمداران کفر و الحاد بدانند که :

تا چه بازی رخ نماید بیدگی خواهیم راند     عرصۀ شطرنج رندان را مجال شاه نیست

والسلام – ذوالفقار صادقی ۲۲/۶/۱۳۸۹

About ذوالفقار صادقی

Check Also

پرسش و پاسخ سیاسی (۵) رزمندگی در گردونه سیاست ورزی:

رزمندگی واژه ‌ای است که به زندگی جمعی در جغرافیای ایران در دهۀ شصت انسجام و به سلایق مختلف وحدت مثال زدنی بخشید و حال با احساس اینکه این واژه مفهوم ساز با خطر مواجه شده به شکل طبیعی مدعیان آن را وادار به واکنش می‌کند بدون آن که از خود سؤال کنند چه اتفاقی باعث چنین برداشتی شده است، با این ذهنیت در فضای مجازی وارد گود سیاست و سیاست ورزی شده‌اند بی‌توجه به این مهم که دفاع از آرمان‌ها بدون گذر از متن واقعیات جاری مردم را به خاک مذلت در سبک زندگی می‌نشاند. این بخش از مجادله نمودی از چنین فضایی می‌تواند باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *